Kamu hastanelerinde muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı
Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayıları azaltıldı, muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı. Ankara Tabip Odası, yıllardır talep ettikleri düzenlemenin yalnızca zirve günleriyle sınırlı tutulmasına tepki göstererek, "NATO için değil, halk için sağlık" dedi.

Ankara’da 7-8 Temmuz tarihlerinde gerçekleştirilecek NATO Zirvesi öncesinde sağlık hizmetlerinde yapılan düzenlemeler, sağlık emekçilerinin yıllardır dile getirdiği talepleri yeniden gündeme taşıdı. Kamu hastanelerinde poliklinik randevu sayıları düşürülürken, muayene süreleri de 20 dakikaya uzatıldı.
Ankara Tabip Odası (ATO) Asistan Hekim Komisyonu, yapılan düzenlemelerin nitelikli sağlık hizmetinin mümkün olduğunu gösterdiğini belirterek, aynı uygulamanın tüm yurtta ve yıl boyunca hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı.
Açıklamada "Bu nitelik toplumun tamamı için, yılın her günü sağlanmalıdır" denildi.
Yapılan açıklamada, zirve nedeniyle kamu hizmetlerinde çeşitli düzenlemeler yapıldığı anımsatılarak "Bu kapsamda sağlık kurumlarında poliklinik randevu sayılarının azaltıldığı, muayene sürelerinin uzatıldığı görülmektedir. Bir süredir 3 dakikada bir muayene uygulaması yapılan Şehir Hastaneleri’nde 6-8 Temmuz tarihleri için MHRS sayılarının 43’ten 21’e düşürüldüğü, randevu sürelerinin 20 dakikaya çıkarıldığı bilinmektedir. Bu uygulama önemli bir gerçeği bir kez daha ortaya koymuştur. NATO zirvesi günlerinde polikliniklerde muayene sürelerinin 20 dakikaya çıkarılması, sağlık hizmetinin bu şekilde planlanması hâlinde hastane yoğunluğunun azaltılabileceğini göstermektedir" denildi.
HALK İÇİN SAĞLIK
Ülkede hekimlerin yılda 1 milyar muayene yükü altında ezildiği vurgulanan açıklamada, özetle şu ifadelere yer verildi:
"Kamu sağlık kurumlarında hekimler, birkaç dakikaya sıkıştırılmış muayene süreleriyle çalışmak zorunda bırakılmaktadır. Bu durum hem yurttaşların nitelikli sağlık hizmeti almasını hem de sağlık çalışanlarının insani koşullarda çalışmasını engellemektedir. Yıllardır hekimler, bilim insanları ve sağlık emek/meslek örgütleri tarafından nitelikli sağlık hizmeti için hastaya yeterli süre ayrılması gerektiği, 5 dakikada hasta bakılamayacağı, bu yoğunluğun tükenmişliğe yol açacağı ve sağlıkta şiddeti arttırabileceği yönünde uyarılar yapılmaktadır. AKP hükümetleri ve Sağlık Bakanlığı bu uyarıları dikkate almak yerine özelleştirilen sağlık sisteminde kâr hırsıyla sağlık talebini kışkırtmaya devam etmektedir. Bugün tanık olduğumuz düzenleme, nitelikli sağlık hizmeti için gerekli koşulların sağlanmasının mümkün olduğunu ancak bu düzenlemelerin toplumun daha iyi sağlık hizmeti alması veya sağlık emekçilerinin insani koşullarda çalışması için değil, farklı siyasi kaygılar için hayata geçirildiğini göstermektedir. Bir kez daha vurguluyoruz: Hastalara yeterli süre ayrılması, bilimsel ve nitelikli sağlık hizmetinin temel koşuludur. Bu koşul, birçok ülkede darbelerin hamisi ve mimarı konumundaki NATO’nun ülkemizin bağımsızlığının pazarlandığı bir toplantısı için değil; toplumun tamamı için, yılın her günü sağlanmalıdır. Önceliğin halkın sağlığı olduğu başka bir sağlık sistemi mümkündür."
Ankara Tabip Odası Yönetim Kurulu da 24 Haziran çarşamba günü saat 12.15'ta "ATO Toplantı Salonu"nda "NATO için değil, halk için sağlık" diyerek bir basın açıklama yapacak.
