Tapuda avukat zorunluluğu geliyor
12. Yargı Paketi'nin 1 Temmuz'da yürürlüğe girmesi bekleniyor. Düzenlemeyle, belirli bir değerin üstündeki taşınmazların alım-satımı için avukat zorunluluğu getirilecek.

Adalet Bakanlığınca hazırlanan 12. Yargı Paketi'nin yarın Meclis'te oylanması bekleniyor. Yeni düzenleme, 30 milyon TL ve üzerindeki taşınmazları hem alan hem de satan taraf için avukat zorunluluğu getiriyor.
Düzenlemenin yalnızca konut değil; ticari gayrimenkuller, büyük ölçekli arsa satışları, taşınmaz bağışları, trampa işlemleri, yüksek tutarlı ipotekler ve kat karşılığı inşaat sözleşmeleri gibi işlemleri de kapsadığı da belirtiliyor.
Düzenlemeyle, tapu işlemlerinde yaşanan sahtecilik ve dolandırıcılık vakalarının azaltılması hedefleniyor.
Ancak avukat zorunluluğu ek maliyeti de beraberinde getiriyor. Ücretlerin Avukatlık Asgari Ücret Tarifesi üzerinden belirleneceği ve bazı durumlarda nispi oran sisteminin uygulanabileceği ifade ediliyor. Buna göre 30 milyon TL’lik bir işlemde tek taraf için avukatlık ücretinin yaklaşık 780 bin TL'ye çıkabileceği öngörülüyor.
Bakan Gürlek daha önce duyurmuştu
Gürlek, avukatların yaşadığı maddi sıkıntıları 12. Yargı Paketi ile çözüme kavuşturmayı hedeflediklerine dikkati çekerek, şunları kaydetti:
"12. Yargı Paketi'nde avukatlarımıza özel düzenlemelerin çalışmalarını yapıyoruz. Avukatlarımızın maddi anlamda zorluk yaşadığını biliyoruz, bu hususla ilgili de pakette çalışmalar olacak. Özellikle avukatlarımızın maddi anlamda onların hissedebileceği, onlara da bir fayda sağlayabilecek düzenlemeler yapmak istiyoruz. Bu konuyu zaten kamuoyu ile de paylaştık. Tapu işlemlerinde 30 bin lira üstü işlemlerde iki taraf için avukat zorunluluğu getirilecek."
Yargının hızlanması için de gerekli adımların atılacağını aktaran Gürlek, ayrıca noter yardımcılığı konusuna da 12. Yargı Paketi'nde yer vermeyi hedeflediklerini ifade etti.
Gazetememur / odatv
